lördag 10 september 2011

KAOS!

Hej, började med att ta sovmorron för det ha vart en tuff vecka,  men 09.30 ringer Karin från ridskolan och berättar att det va mke fel på nått, o kaffeaoutomaten läckte och lektionerna börjar snart och att dom låg "under" i mockningen mm. mm.  Så de blev en hastig frukost o sen stallet! :D Så började med att mocka och sen hade mamma lektion.. sen va det lite annat. Sen blev det lunch hos mormor och sen tillbaka till stallet där vi ..ja, minns inte. Natta berättade att när hon kom på morronen att Tobbe hade smete o ätit hö och ställt till det. Aja, sen fyller min gammalmormor år så åkte till hne och sen efter det så va det Barnridning.. det kommer 5-6 ungar och dom red 2 ggr var. Hihi, sen släppte vi ut dom i hagen och Hugo i en egen. Mamma och Netta va kvar hos gammalmormor och vi skulle ju knoppa o allt. Sen när dom kom tillbaka pratade dom och sen åkte hon o vi plockade in Hugo o Kyra från hagen. (Han fick gå i sjuk-hage, har ju 2st o Kyra fick en granne) Jag tog Kyra o carro Hugo<3 De gick super :D Sen åt dom mat och sen ut med Hugo på gången och knoppa. han blev jätte söt, sen tog jag min gethårsborste och dammade av honom. Men kommer lägga ner mer tid imon på allt det. Sen åkte vi hem och jag ringde Elin, för hon skulle komma. (hon från ridlägret i sommras) och sen blev det duscha (äntligen!!) och sen mat och Tv, fixa att inför imon. Förresten bytte jag stigbyglar, schabrak och puttsade sadel o stövlarna. =)

Morgon planer:
Uppstigning 6 o dra till stallet 7, sen det att borsta och fixa Hugo och ridfram. Startar 9.14 så måste sitta på hästryggen runt 08.15.. Aja, men jag ä van. Eftersom det ä första gången för Hugo att gå på dress.staket så kör bara en Lc.1.. men aja, det blir bah de.. Sen blir det att hjälpa till på tävlingen och sen kanske åka o kolla på ponny. Sen när jag kommer hem så blir det kanske att hänga upp rosett på väggen. xD Men iallfall så ä jag bah med o tävlar för att ha skojj, bara "bonus" om det går bra :D

ha det bra!

Amanda.. såå sees vii :D



*Kopiering tillåten*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar