måndag 12 september 2011

Gårdagens tävling

Söndag:
Gick upp 6 och efter en timme va vi i stallet. Började med att fodra och senare kom Sara och sen Emma<3, ponnizzarna fick äta upp och sen började vi att borsta och fixa oss. Jag staratade 09.14 o ungefär 08.45 kom Elin och hon tyckte (såklart) att Hugo va sweet <3 Haha, när jag red på framridnigen gick han jätte bra och så :D Lyssnade perfekt och ja, de va lysnade! men sen när vi skulle in på banan o vänta på starsingnal fick han "kors-slutning" typ.. vart ä alla hinder, ska vi spriiiinga fort? mm.mm.mm. Men på serpentinerna då dä va skirtt gick det bättre och han började äntligen att fatta. Sen i galoppen gick de SUPER o de va dä som va svårast (på framridingen gick det klockrent). Dom berättade att dom hade slagit ihop B och C ponnizzarna och på reslutatlistan så kom jag nästsist, men om de bara hade varit B-ponnyer så hade jag vunnit!! Så, jag va ju den bästa B-ponnizzen :) i min klass xD Haha, men jag slåg hne med typ 20p eller nått. och man ä ju super glad :D Jag o Emma pratade om den hoppträningen som allt gick på tok som ingen av oss kommer glömma.. Nyfiken? kommentera så skirver ja va som hände ;) Sen släppte jag ut Hugo och sen efter timmar, timmar o åter timmar så kom han in igen. Men då va det inte "Hugo-kom-till-mej" utan "Amanda-kom-till-Hugo" Haha, sen va de bah att traska fram i leran och han typ "skrattade" åt mej för han följde mej med blicken å öronen ricktade frammåt.. :D Han va typ längst ner i hagen å! BusHugo! :D Sen åkte vi hem och klockan tickade vidare. Blev en lång o varm (välförtjänt) dusch och sen panerad scnitzel m. potatis till kvällsmat :D Klockan 10 : Sooov jag :D<3 HAHA ZzzZzzZzzZzz

Måndag:
Cyklade till skolan och sen va jag där. julia va tillbaka men då va Linn borta :( men hon kommer nog imon :D Sen ä fortfarande Emmy sjuk.. :(( Aja, sen efter musiken (sista lektionen) så regande det (MYCKET) och då cyklade jag hem o va klass-blöt! Men aja, det blev fika och varma kläder. Och nu ä de data och ska kolla tdb o hästnet :D

Morgonplaner:
--Jag ska till stallet och raka Hugo. Och annars kommer Julia med hnes kläder inför ridningen på söndag. Sen blire att plugga engelska o tyska xD

Sees<3

amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar