onsdag 10 augusti 2011

Se det regnar! Se det regnar! Gud så tråkigt! BuHu

Tjabba tjena!
Idag började jag med stallet med syrran 8:00 och började med att hämta Phenix från hagen, sen red jag Kyra. Gick bra i form i alla 3 gångarterna. Stolt, just like the sun on the blue sky. Nu ljög jag! Himlen är grå och regning! Men iallfall, sen åt jag mat. Det är läger så fick mat där idag. (Pannkakor).. MUMS!! Sen var det en handikappad typ som skulle rida Hugo, så hjälpte till där. Mamman och en till hållde i henne och jag hållde i Hugo.. grrrr MIN Hugo :D Haha, sen ställde jag ut han på gången så att lilltjejen kunde borste han.. Sen när alla åkte hem borstade jag Loppan för det var henne som jag ska rida nu. Hoppade upp ute i regnet på pallen, jag vet vad du tänker men jag tog det lite chill :D Men red henne med sporrar och spö (som vanligt). Mina vanliga är försmå till mina nya ridstövlar så, fick ta dom med blåa "swaroskikristaller" eller vad det ä för stenar på istället, för dom ä längre på foten lixom. fattar du? Haha, men jag red och hon va PIGG, Loppan, LOPPAN!!! PIGG... What! Haha ;) Men först tänkte jag att hon säkert skulle bocka och bråka järnet med mej.. men såhär blev  det:
Skrittade fram och sen tog jag tyglarna. Började jobba henne o form. Bråkade med henne i ett hörn sen gick hon snäll i form, ända tills jag saktade av till skritt sista gången som hon var jobbig, men hon bråkade inte alls. Fattade underbara galoppfattningar och steget vad en 9 alltså, Loppan en 10.. Nej ;) Haha, men hon ä super duktig bara hon vill. men hon bråkade inte med mej alls.. Annars brukar det bli boocka, boocka. Nej, jag vill inte gå mer, jag backar. Eller vad hon nu kan tänka sej komma på. Igår drog hon iväg i galopp. Och det ä oxå ovanligt..


Morgon planer:
Stallet som idag, rida och hjälpa till på lägret tror jag. Kolla hur det ä med Lisa :D

PS!
Om du har nåra frågor fortfarande så är det bara att fråga!!
DS!

Puss hej

Amanda

1 kommentar: