onsdag 17 augusti 2011

Hoppträning för Anna-Lena!

Hey,
idag åkte vi tidigare till stallet för mamma och pappa skulle fixa havreröret och en lampa i teorirummet, och sen fick pappa fixa nånting med mikrofonerna och sladdarna.. hm.. jag vet inte rikigt! xD 16:00 red syrran, hon fick Loppan och det gick bra. Men hon bockade och lite sånt i sista galoppen. Bråk eller bus vet vi inte ;)

Jag rider 18:00 och syrrans slutar 17:00 så det blev fika mellan :D Manda<3fika haha xD

Min träning:
Eftersom jag ska tävla Hugo så red jag han. Han kändes väldigt liten eftersom jag har ridit Helianda (154) och sen Kyra och Loppan. Men red lite dressyr uppvärmning men skänkelvikningar och böjning ja, det vanliga. Och sen började vi hoppa fram på 50cm eftersom dom har vart på bete och dom ska börja lite lätt. Så det blev volt hopp volt hopp, det gick bra. Jag sitter ner framför hindren för att ni vet ju hur "busen" är. Han kan ju stanna. Men Annalena säger att jag ska det och mamma. Men det ä lika bra. Det gick jätte bra. Han arbetade innan hoppet och lande bra, fast ibland i fel galopp. Men vi vet inte varför han sköt ut bogen. Men aja. Lyssnade på mej utan "sån där snodd över munnen-sak" och gick bra i form fast det var hoppning. Ibland blir han mer fokuserad på att springa fort och okoncentrerat.. men ... det ä ju inte det jag vill :D

....På gång:
21/8 Träna på dressyrstaket
28/8 Hjälpa till på "ute"-dag på ett annat ställe. Sbh.....
4/9 Dressyr, Hugo. Inte anmält mej än
11/9 Dressyr, Hugo LC:1,an

Puss och kram

Amanda<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar