söndag 7 augusti 2011

Och... hon är hemma!

Jag har haft en underbar "semester" med min familj i strömstad som ligger mååånga timmar från mej :P haha, nej då^^ men det är sant....

Söndag:
Åkte hemifrån ca: 09:50. På ditvägen stannade vi på ett älgsafari och gick på Toa, sen fortsatta vi. Åkte till stugan som mamma och pappa skulle sova i. Och sen drog vi till Björneröd. Som låg ca. 10 minuter därifrån. När vi var framme där packade vi upp alla saker (sängsakerna bara), sen var det samling och hästutdelning. Jag fick Helianda <3. Carolina fick Peter Pan. Sen var det rund tur i stallet och lite omgivingen. Sen åkte mamma och pappa (-och syrran) hon skulle va med, fast hon ville sova hos dom ;p. Somnade efter 23..

Måndag:
Började med att vakna ca: 1h innan vi ens skulle gå upp. 07:00 gick vi upp och gick ner till stallet. Heliandra hade varit inne så jag slapp att hämta henne.Första ridpasset för dressyr. Min ridgrupp var "Apelsinerna". Och var dom som red för "svåra" Jan-Erik.Det gick bra. "Heli" hade varit halt och va då jäääääätte pigg. Men andra dressyrpasset på eftermiddan var hon lat. Kvällen duschade jag.
Släkt 10:00

Tisdag:
Red jokey på "sand-banan" vid terräng-banan. På förmiddan för Mona.. Det var jätte jobigt. Sen var det lunch och sen på eftermiddan var det dressyr för Jan-Erik igen. Det var jobbigt. Det jobbigaste är klacksparkarna fram och bak. buuuu för dom. Idag var det som igår 30 grader varmt.. puh! Släppte ut henne i hagen och sen mockade vi och fyllde på vatten.

Onsdag:
Red barbacka på ängen (terängbanan) med Mona.Gick suuuuuuper bra! Realy!!  Men hon va jäääätte vass att sitta på. Som Kyra ungefär.
Eftermiddan:
Det var "dressyr-hopp." för Jan- Erik. Det var korta och länga traven mellan bommar. Och sen räknade vi galopp språng mellan hinder såhär:    -I- - -I- - -I-   Gick super bra!
spelade ett kortspel på kvällen. Orkar inte förklara hur det går till, men det var roligt och det heter Maffian.

Torsdag:
Idag var det hoppspecial. idag var det 1 hopp-pass.Det var väldigt varmt. Hoppade bred mur, vatten-matta med våghinder, oxrar och grind. Det gick bra. Jag trodde att vi hade hoppat runt 70-80 men det var 90cm. Coolt eller hur? Det gick annars bra. Sen släppte vi ut alla, mockade och fixade iordning allt. Sen kom mamma och pappa med  ny lång T-tröja och 3 kolsyrande citron vatten. På eftermiddan efter maten hade vi kvällsaketiveter. Först spelade vi brännboll, körde "knuten" och sen gräskrig. Hade jätte kul :D Somnade ganska sent för dom andra i rummen breve pratade och så. 

Fredag:
Red på eftermiddan. Men på förmiddan fick jag borsta en av stalltjejernas häst för hon skulle rida med småtjejerna. Det var en fd. travare. SUPER fin :D 
Ridpass:
Red på bananerna iadg för det var "önskedag", man fick välja träna i rudhus, lång-ritt eller terängen. Jag hade tagit träna i rudhuset. Carolina var banan. Så det var kul. ;D Haha^^ Deras ridlärare MagdaLena lärde mej hur jag skulle kunna bygga upp ännu starkare mag och ryggmuskler så att jag skulle bli bra. Gick bra :D 
17:00
... var det gymkana. Det skulle va ute men det regnade så, så det fick bli inne istället. I varje lag var det 3 hästar. En stor, en mellan och en liten. Vi hade Decca (stor), Bellis (mellan) och CopyCat (liten). Vi kom 2:a av 4:a lag. Sen grillade vi och sen gick vi som skulle hoppa omhoppningsbanan imon gick den. Sen var det läggdags. Duschade och allt.^^ som vanligt

Lördag:
Uppstigning 07:00 som vanligt och gick och hämtade hästarna. Sen var det frukost. Sen packade vi och dammsugade vårat rum. I mitt rum var det: Jag, Carro, Vera (7år), Celine (norsk 7år) och Janina (norsk 7år). Sen gick vi till stallet och borstde hästarna. Det var ryckt-tävlning. Lisa N vann med Tessie. Grattis! <3 Sen skulle jag tävla i "Bananklassen". Haha^^ .. jag tävlande 70cm. Matilda med Golden vann och syrran kom 2:a. Jag kom näst sist eftersom min häst stannade på näst sista hindret. Men 100% nöjd ändå :D Sen släpte vi ut hästarna för en sista gång och sen mockade vi och fixade vattnet. Sen gick vi upp och hämtade alla sakerna och bytte om. Sen var det Hejdå! och kram kram :D Saknar er redan. Fixade mobilnummer mm. Så kommer nog ses igen. 

Sen när vi kom till stugan la vi in alla saker sen spelade vi minigolf på campingen och sen grillade vi. Efter det kollade vi på MERLIN och SommarKväll och Hipp Hipp och åt gooodis :D

Idag 7/8-2011
idag packade vi ihop alla sakerna, städade och åkte hem. Nu har jag packat upp alla och är klar med allt. Netta är här så ska prata mer dom :D

Om Heliandra:
Hon är brun med nåra små tecken. Hon är är halvblind på vänstra ögat. Men det gick bra ändå. Lungt temprament och trygg :) Bra att hoppa på och villig att arbeta i dressyren. Och reagerade inte på klacksparkarna som vi skulle göra.

Bilder på allt kommer troligtvis imon :D

Kram
Amanda :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar