söndag 16 oktober 2011

Tävlingsdag

Hej bloggläsare!

Eftersom vi jobbade i stallet så åkte vi till stallet till 8 ungefär. Började med att fodra, jag o Carro fixade höpåsar och slängde ner hö. Sen blev det mockning och lite avspärrningar inför tävlingen senare. :D Sen när vi var klara med allt, fixade vi Lisas  ben och sen släppte vi ut dom som skulle ut. Sen fixade jag Hugo borsta och såw.  Sen kom till barn ^^ och banan byggdes på ridbanan. Sen gick vi den, och senare började 1;a start i 20 cm. Jag och nåra fler stog på banan och .. aa .. jag gav dom som blev felfria rosetter, vissa öppnade "dörren" och sen en som flaggade .... men gick sen in och bytte om och åt lite mat. Runt 13.30 startade jag. Red fram och han kändes bra i sidorna. Gick in och hoppade fram på nr. 1 och det gick bra.  Fick startsingnal och fixade banan. Sen blev det omhoppning och det var hinder 1.4,5 och 6. Hoppade dom på 21 sekunder men kommer inte ihåg "hundradelarna" efter. Men jag tills mitten av starterna. Då började stor-hästarna, det var blandat B-ponny till Storhäst! Men då red Sara på 19 sekunder.. Haha :D När hon kom ut sa hon : - Jag slog en B-ponny! Hahaha :D Sen kom Natalie ut och hade tiden 18 sekunder och då hade hon valt en annan väg. Sen va det en annan som fick 20 sekunder! Men det var 4:a placeringar och jag kom somsagt 4:a! :D Mamma filmade när jag red och sen på pris-utdelningen. Hehe, det var roligt att se för Hugo laddade innan det blev ärevarv. Men hur nöjd som helst och det var väl sista men omhoppning sen blir det en tävling med honom till jul, sen är B-ponny tiden med placeringar slut D: ;(( Buhu, men har ju Penotti nu så det blir ju han sen! :D Men ändå... kommer aldirg ALDRIG glömma den tiden :'( Aja, just kollat på filmerna, och ska kolla på tävling på tv:n Haha :D

Ses imon!

Amanda

1 kommentar:

  1. Du var jätte duktig och Hugo mee:D synd att B ponny tiden snart är över :( men Pennan är ju kvar och han blir ju nåt stort me dejj på ryggen:)
    / från vän som red pennotti på tävlingsdagen:D

    SvaraRadera