lördag 8 oktober 2011

Överfiiiina ponny !

Hej bloggen,
började med att vaken jätte tidigt för var hungrig o var HES D: Men det försvann sen när jag började prata o allt .... men fick hosta och det har jag fortfarande. Aja, men det blev frukost och allt sen åkte vi till IKEA... köpte ganska mke för att vara oss.. men köpte saker till skåpet i stallet och sen lite annat.. jag fixar ju mitt rum så köpte sånna där mappar man kan ha papper i liksom för 15kr.. det är bra saker för så lite pengar.. Fanny ringde och hon skulle komma upp till stallet när vi åkte upp, hon kom upp runt 14.30 för du åkte vi upp. När vi var där så plockade vi (jag, syrran, fanny) in Kyra från hagen. Igår hade hon ställt sejh på bakbenen , carro tog henne och jag stod utanför med tråden framför så att hon inte sprang ut. Sen öppnade jag, hon for ut.. tur att  carro hade vantar o att hon inte släppte .. vi gick upp (måste korsa ridbanan) och då höll carro i grimskaftet och jag i grimman så att hon inte kunde ställa sej.. men då backade hon så att jag tappade taget och grimskaftet gled ur händerna för att det blev ett sånt ryck. HON STÄLLDE SEJ! Fatta rädslan D: !!! Jag .. eller ALLA just där.. VA RÄDDA.. Men sen gick hon ner, carro gav mej grimskaftet jag inte skrek men höjjde rösten.. NEJ SLUTA NU ! eller nått. kommer inte rikigt ihåg. men var rädd-förbannan liksom... ledde in henne i spilltan när vi äntligen var inne.. jag skakade.. Carro med o Fanny hade knappt fattat vad som hände.. det handlade om sekunder.. och stegrade gjoede hon inte bara en gång... gick in till mamma o berättade.. men jag var fortfarande chockad och svarade dumt på din kram.. jag menade det inte..  jag visste inte vad jag skulle göra.. JAG VAR RÄDD! kunde inte hantera det... men jag behövde dej.. det vet du.. Men sen kom dom andra hästarna in från hagen.. idag va det  ca: 5st i flockhagen då dom andra gick 6-åringsridning. Och då skulle Penotti komma in, på ridskolan får hästarna springa in själva , penotti kom sist in, men han ville fortsätta in med dom stora hästarna så missade sin ingång, men han kom tillrätta ganska snart sen.. det blev fodring och sen borstade jag o Fanny Kyra, fixade henne sen va jag ridlärare och Carro red hne, fanny filmade lite :) Sen in med henne och fixa Penotti.. fixade han och sen ut på ridbanan nu red jag och det gick super. Tränade ställning då han är lite "lurig" . . .  hih sen tränade jag övergångar, halter o galoppfattningar från skritt. dete gick AS bra :D Sen fixade vi han och gav honom en natti puss och kram och sen hem. fixar somsagt mitt rum så fortsatte med det. efter ca: en kvart kom Fannys pappa och hämtade henne..

Imon blir det Pappa-"firi-ing" Haha, han fyller år.. och så blir det Penotti och Kyra såklart..

// Amanda :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar