söndag 2 oktober 2011

Penotti

Nu skriver jag lite om Penotti och sen lägger jag upp dagens bilder.

Färg: Brun med stjärn och lite vitt över vänster eller höger hov.
Temperament: Han är lugn och trygg, men är väldigt bra utbildad.
Ålder: Han är född 2000
Om han själv: Har ju inte haft han ett dygn än så har inte lärt känna honom än, men han är trygg i säg själv, fiiin i dressyren och tvekar inte när ett nytt främmande hinder dyker upp.
Höjd: I slutmättyget så står det att han är 242.4 , men vi mätte honom och han är 145cm ungefär, men när han hade kommit till förra ägarna var han faktiskt en C-ponny. Så hon hade tävlat honom ett år som C-ponnny.
Smått och gott: När jag va klar med provridningen satt jag av och sen gick jag runt med honom, sen gick jag med syrran och vi pratade.. Då sänkte han huvudet och visade Jag följer efter dej, jag litar på dej. Och då blir man ju glad.
Utrustning vi köpte av dom: 2-3 ute tecken, ett Bucas-täckte, ett fodrat ländtäckte, ett fleece-ländtäcke som är ljusgrönt med "VI ÄGER" insytt på högra sidan därbak.. ,en grimma med nosludd, 3 par benskydd (ett par bruna med ludd, ett par röda med ludd (till julen) och sen ett par vanliga liksom, sen en hoppsadel eller allround sadel tror jag att det va, m. ett schbrak + magplatta, ett relflex ländtäckte + brösta, ja, det va nog allt men det va nog mer. När vi åkte ner till Skara 1:a gången gick vi in till HÄST-SPORTS AFFÄREN, och handlade lite, idag blev det: Täcke, godis och ett hö-nät till transporten.
Smekiznamn: Funderar på alla kalla honom "Pip", "Notti" eller Pi (som den dära matte saken), men det blir nog alla för en kär ponny har väl många namn? :D Men Pip, är lättast att komma ihåg eftersom vi sa det från första sekunden vi träffade honom <3 Vad tkr du om förslagen vi hade?, har du nått förslag..? kommentera!

Mer kommer!


Vart ska jag nu?

I transporten med täcke

Hej gubben , nu är du snart hemma!


Mums, Hö :D

Nu är han i spilltan på ridskolan

Fixar ny header med bilder från Lill-skogen till helgen, då borde det finnas många fina bilder att välja mellan, funderar på att ta med kameran på våran första utflykt som blir imon tror jag. :D

//Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar