söndag 30 oktober 2011

Det va längesen . . .

Hejj bloggen! Det var länge sen jag bloggade men kan skriva lite sen i tisdags vad som har hänt osv.


Tisdag
Red Penotti barbacka, det var kul! Det gick bra och nu börjar han komma i bättre kondis med! :D Sen var det "spök-kvällsmöte"! Jag, Sandra, Carro, Julia o Natalie va där. Det var väl oxå kul! :D

Onsdag:
Annalena är sjuk, så red för Anders idag. Det var dressyrträning och det blev motställda skänkelvikningar och lite sånt. Penotti var jobbig i vänstervarvet då han inte ville ställa vänster. Men Anders gav mig bra kritik att jag kämpade bra och att det gick bra imellanåt. Det är bra med Anders då han ger kritik mm. och det är ju super!

Torsdag
Idag var det bad i skolan, det var "kondis-träning" med 8 längder utan "rast" o vila. Klockan runt halv 18 ^^ så åkte vi till stallet, då vi skulle baka o allt inför morron dagen. Idag blev vi: Natalie, jag, syrran, Sandra, Julia S , ina ,jocke och Jennifer. Men Jocke och Jennifer stannade inte så länge. Vi bakade spindlar (chokladbollar m. lakrits ben), mumier ( grill korv med pinnbrödsdeg runt om, som en mumie), Spöken (vita chokladbollar, kokos över och dom var avlånga lixom) och sen "kattlådan" (en kartong med havregryn i och sen chokladbollsdeg som är "ringlad" som en kattskit.) haha :D och sen lite annat. 

Fredag
Idag hade jag omprov i SO:n, och då kunde jag allt som jag skulle göra. Sen åkte vi till stallet, mockade och sen blev det "longerings-träning" med Penotti. Det gick faktiskt jätte bra! Sen kom ju Emma och vi började med att fixa på kafeterian (ställa rätt borden, duka mm., hänga upp "damm" osv.) Sen gick vi till skogen och tände marschaller. Sen sminkade vi oss (jag å emma) ochfixade håret. Det blev "snyggt" haha :D Sen gick vi till skogen och "skrämdes" haha. Nej, vi skrämde ingen. Den första hade ficklampa så att dom såg oss, dom andra bara gick lixom, fast vi "skrämdes" dom lixom ville inte vara rädda, och när dom 3dje skulle komma så skrek jag och Emma men då säger dom som kommer, men det är bara Emmas skrik D: Sen kom det ingen mer! Fegizar!

Lördag
Åkte till stan med mormor, köpte skor på skopunkten och sen en stickad halsduk och en stickad tröjja på HM, as fint :D Sen åkte vi till sjukan till g-mormor, och lämnade det med tårar då hon blivit sämre... Sen blev det stallet, pratade lite där med Stina och Lea och åt kakor. Åkte hem bytte om o fixade och åkte hem till Sofie på fest. Där körde vi anden i glaset och lite sånt.. var ute och "skrämdes" , åt pizza, pratade, dansade, och mest bara hade nice! :D

Söndag
Idag blev det fixa rummet dag och sen fixade jag lite saker till skolan , efter maten blev det dator och då kollade jag på det okäna. Seröst det är läskit ! D: Sen blev det stallet, började med mockningen, hästarna kom in å åt, sen fikade vi, spolade ben gjorde vi oxå.  Idag hade Carro Penotti och jag hade Hugo XD Carro red barbacka och jag red med sadel. Tränade för mamma och när hugo tyckte det blev jobbigt bockade han. det var as kul! :D

Men imon blire stallet igen då!

Ses imon....:D

// Amanda

1 kommentar:

  1. Nu är det tävling på bloggen! Du kan vinna ett agria schabrak+huva, gå in på www.friidablomqvist.blogg.se för att vara med! Lycka till!

    SvaraRadera