tisdag 18 oktober 2011

GÄSTBLOGGNING!

Hej,
idag var det rusk väder värre så jag fick åka med mamma till skolan idag! :D På SO:n bestämde jag, Sara och Julia D att vi måsta snabba oss med arbetet och bestämde oss att gå hem till mig. Så nu är jag klar med det och nu ska jag fixa inför imon, eftersom jag inte va med till stallet idag (Carro hade hoppträning) så får hon gästblogga om hennes träning idag.

Gästbloggnig:
när jag kom till stallet så sätte vi på han rid sakerna för när jag var på fiol, borstade mamma han. sen så red jag igång i manegen.  efter upp värmningen så hoppade vi över en liggande bom ( alltså på backen). på bommen skulle vi fatta galopp. första gången kom vi på i galopp men när han hoppade så gjorde han det i trav och sedan galopp. sedan oxer. det gick bra. lite snabbt innan;). sen så hoppade vi på vatten hindret. min lärare gjorde så att över bommen på vatten hindret ifall han inte tyckte om det. men det gjorde han så klart. sen så gjorde vi en bana. första hindret var volten 1 varv, efter kom en snäv sväng på vatten hindret ( upphöjt till ett vanligt räcke), och sedan en snäv sväng på oxern. Alva med bellman ramlade av. bellman stannade. stackars Alva. efter den övningen så hoppade vi oxer, vattenmatta och sedan en rund sväng på oxern. efter oxern ville Pennan till kompisarna så han svängde till höger. vi skulle igenom konerna men det ville inte han så efter jag hade svängt honom så ramlade jag av. det var för att jag svängde till vänster och då kändes det som han hoppade så jag kom i  obalans. men jag skratta. det var kanske inte så kul men ont gjorde det inte. inte då i.a.f. sen kom jag på oxern bara. sen var lektionen slut. skrittade av och sedan ledde jag in honom.

mvh
Carro

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar