torsdag 13 oktober 2011

Hahahah

Hej bloggen!
Idag va det ingen direkt speciell dag, men Emmy följde med hem efter skolan. Först fikade vi och sen data och sen äta mat och sen data igen ^^ Nu har hon just bleve hämtad och nu ska jag fixa inför morron dan. Mamma kommer hem sent o jag skirver hur det går med Penotti på hnes lektion imon :) Om du läser min bff blogg så kommer du kunna läsa dagens klassiker , det är roliga kommentarer och konvesationer från skolan. Bloggen heter http://www.minbloggg.blogspot.com/ och bör kollas :D
Gårdagens klassiker:
Vi har kallat Julia D för "trög-fattad" då hon är lite efter o vissa sammanhang.. Efter lunchen frågar Linn:
- Ska vi gå till gungan o prata?*Linn*
-Men åhh, det är folk i gungan! *Linn*
Efter nåra sekunder
-Men ni, det är folk i gungan! *Jag*
Då säger Julia D, med en "retsam" tonläge
- Vem är trögfattad nuråå? *Julia*
Och sen gapskrattade vi...
Emmy va med oxå, fast hon skrattade bara!

Sen runt 17 kom mormor och "morfar". Pappa kom in till mitt rum o sa att jag hade besök.. På köksbordet va det ett stooooort och då sa dom: Aa, tidig födelsedagspresent. För på hästsportbutiken nere i centrum så hade jag hittat ett par ridstövlar :D ...som jag ska ha på vintern. Det är sånna medd snörning fram över foten lixom och sen lite grövre längs med vaden och sen en lite grövre sula och med "ull" eller vad det heter i xD Och sen är dom svarta. Tänkte ta en bild på dom och visa om jag inte hittar dom på näte ... :D Tack mormor och "molle" hehe<3 Ni är verkligen bäst, när det gäller! Vet ni det??

Imon ska vi ju till stallet alla 3 , men vi ska inte rida... vi ska longera honom! :D Om jag skulle ha varit med på söndagen så skulle jag ha hoppat honom i paddocken. Men ingen idé att gå för fort fram. Jag är ingen som köper en liten stackars ponny och tävlar SM dan efter, det tar iallfall ett halv år att lära känna ponnyn! MINST

Men...detta va nog allt nu.. men looova men nu! Kolla på Linneas blogg och följ alla klassiker, börja redan nu :D.. Såw, du får länken igen: http://www.minbloggg.blogspot.com/ lovar du?

Ses imon

Amanda

1 kommentar: