söndag 2 oktober 2011

2 oktober

Hejsan! :D
Idag va mamma och pappa latare än igår, men jag och syrran va destu piggare! Alla gick till slut upp och sen åkte vi till ridskolan, gjorde iordning spilltan och fixade skyllt : OBS! Privat häst (ponny) haha, Snälla gå inte in till mej. Sen all rid utrustning. Sen åkte vi, efter några timmar så vi vi äntligen framme på gården. Mamma och pappa fixade pappren och jag o Carro satte på grimma och täcke. När dom äntligen va klara satte vi på transportskydden och sen lastade jag honom. Sen va det hand-i-hand och sen sa han: Skicka bilder nu då hur det går med ponnyn Ja ^^ Sen åkte vi

Åkte timme efter timme, syrran behövde gå på TOA, så stannade vi MC då gick jag bak till ponnyn och matade honom med hö, pussade och busade med honom, eftersom han hade nog lika tråkit som mej ^^ HAHA :D Sen åkte vi igen

När vi va framme fick syrran lastade ut honom och jag ledde in honom i stallet, ställde honom på gången tog av skydden och täcket och borstade honom, redde ut alla tovar i svans och man.. sen fick han bekanta sej med Inka och Arne som är hans "sido-grannar" men det blev inget "bråk" utan bara nos-nos.. Sen va det bra., jag och syrran delade ut morötter till alla sen fixade jag en vatten hink tilll honom och sen flyttades han över till en box, eftersom han är ny =) Fick då stå breve Ville. Gick bra med dom med, han va lite rädd och försktig på det nya stället och gillade inte för hastiga rörelser och ljud.. men han kommer in sej snart..

 Sen fixade vi en sålänge skyllt och sen åkte vi hem, plockde upp alla saker och sen duscha och sen äta.. Nu sitter jag här och skriver lite i WORD x) Tänkte ladda upp bilder på honom, men det blir i ett annat inlägg..
... då skriver jag nuvarande fakta....

Ha det bra!
Amanda

Tveka inte, gör det! KOMMENTERA!

1 kommentar: