fredag 7 oktober 2011

Ponny fredag!

Hej bloggen :D

Idag blev det hemma, lunchade med mormor och sen kom syrran hem, fikade o sen senare kom mamma o vi åkte till stallet. Jag fixade Kyra och skrittade på henne, eftersom hon är underigångsättning efter hälta.. sen gjorde jag klart henne och gick upp o kollade på ridgruppen me kompisar i :D (Carro o mamma fixade Pennan) sen kom carro upp o sa - Amanda du ska rida Hugo! Jaha, det visste inte jag sa jag. Så det blev ner borsta lerig ponny på med sporrarna sadel-träns ... sen blev det L-skogen sen paddocken. det vad sol väder och alla va glada.. iallfall Hugo.. han ville trava fort o okontrollerat och dra i galoppen, jag ville helt tvärtom.. Fin trav i form och rund och fin galopp i form.. men försöka övertala en B-ponny hälflen shettis .. det är svårt det :D Så det blev träning på igångsättningar o lydnad istället.. Aja, sen blev det "B-ponny snack" med B-ponny kompis Emma :D <3 Haha, alltid lika roligt.. vi har sån 7 humåår... Imon blire Ikea, ska shoppa lite till skåpet, sen stallet.. rida Pennan (JAAA) , sen på söndag blir det lika + pluggning.. ooj, har inte fått engelska läxan eftersom jag va sjuk igår och hemma idag för att jag hade så hög feber igår o allt.. Aja, men helt plötsligt blev man frisk och skola på måndag igen..

Bjuder på en bild..

// Amanda... ses imon :D

Sommarbete lektions hästar och ponnyer 2011

1 kommentar: