måndag 7 november 2011

Hej igen

Länge sen jag bloggade ser jag! 3 dagar sen! Men har inte haft tid under helgen.. :D Jag, mamma och syrran åkte som vanligt till stallet på lördagen, det va läger så vi åkte upp o skulle träna själva med Penotti, men det blev vi med på lägret XD jag tränade på em, Carro red på fm ute för mamma. (!) Hoppade ungefär 70-80 på träningen och det gick as bra. När han tog ett stort strång va jag fint med, utan att dra i mun mm. som Carro sa: Rid som Malin Bayard! och det gör jag väl? Sen blev det hemgång runt 17:00

Söndag
Nu när man va med på lägret, fick man stiga upp 7 och dra till stallet 8 (: Idag va det tävling. Jag skulle vara med, med Penotti o Carro med. Det var sista dagen på lägret, o det avslutas med en tävling! :D Jag hoppade 80cm med han, det kändes bra! Det var stil hoppning, fick 8 eller 9 på stilen mm. Det kändes bra! På prisutdelningen .. gissa vem som vann? Hehe, det va jag! HAHA ;D Jag har ridit längst, och sen har jag vunnit dom flesta ridlägren nu när jag har blivit mer rutinerad ;) Men kommentarerna från barnen: Vann den gamla tanten iår igen? Hahah, dom är ju för gullig. Sen när jag fick min rosett och min vattenflaska (wow va!?, en vattenflaska) Haha, aja. Men det va skojj, sen kom Carro 2:a och Fanny 3:a. ;)

Måndag, idag
Idag blev det skola igen då, inget speciellt hände.. Jag och 2 kompisar från klassen hade tråkit och uppfann "gröna guldfiskar" HAHAH, mina heter Rugnar (det är en tjej) och sen Ragnar heter min andra, eller hette.. för hon dog! HAHAH ;D Så nu hemsöker hon oss... Hjälp! Haha, så är det när man har tråkit.. :D

Dagens klassiker
Familjen sitter runt bordet och äter kvälls mat. Jag frågar pappa (på skojj) om han kan ta med Rugnar till jobbet så att jag slipper henne.
Han svarar:
- Isåfall får hon följa med på sjön, för jag ska fiska imon..
- Nej det kan hon inte svarar jag, hon är sjösjuk.
Sen kom jag på att hon va en fisk..
HAHAHAHA

Ses imon, ska försöka att komma ihåg att blogga!!


1 kommentar:

  1. men hallå , rugnar kan inte följa med och fiska..
    hon kanske vill bada och drunknar eller blir uppäten ;OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    SvaraRadera