torsdag 3 november 2011

B-ponny Torsdag

Hejsan, igår red jag förresten Hugo. Då Julia D fick ta Penotti eftersom det var dressyr å allt. Lite kul att testa nya eller hur Julia? =D Aja, A-L min ridlärare sa att jag hade kommit längre med Hugo nu då han böjjer mera på halsen mm. Från 0 % till 80% som jag sa. Haha :D Men tänk att det ändå har gått så bra. !

Idag red jag Lisa, det gick bra. I skritten och sen i traven gick det bra, gjorde ökningar på diagonalen och det gjorde hon bra! Galoppen är inte hennes starkaste sida ännu, men längde lite på tyglarna, ställde mejj upp sadeln och drev på. Hon är ett litet russ med egen vilja. ! <3 Men man älskar russ ändå ju!

Har inte fotat nå mera, men ska nog det imon. För vi ska rida då på morronen, sen tror jag att vi skulle till stan eller på julmarknad. Min kommentar: Det är väl inte jul än då men?

Förrut när jag kollade på mobieln så upptäckte jag att jag hade en som hade ringt mig. Igår var det en med dolt nummer. Men jag kollade upp nummret och det va HV71´s nummer. Då messade jag Elin:
Jag: Det va nån från HV71  som hade ringt mig. Men jag hann inte svara!
Elin: Hv71! haha, varför då?<3
Jag: Hahaha, jag vet inte! Jag hann ju inte svara!<3
Elin: Hahaha, skräll ;) <3
Jag: Haha, det va lite mysko det!
Elin: De kanske ville meddela att du hade platst i laget!
Jag: Det låt ju troligt! Jag är ju bäst att åka skridskor ju!
Elin: Haha, NHL nästa vettu! <3
Jag: Klart, får flera miljoner, men sattar på ridningen istället. Laget ber mig komma tillbaka då laget tappar kontroll och sjukner i listorna, för att jag slutade. Vad händer sen då?
Elin: hih, du blir en hoppryttare på elit nivå och vinner världscupen flera gånger, du tar svenskalaget till os-guld och efter många framgångsrika starter i hög dressyr blir du utsedd till en av världens bästa ryttarinna och såklart med hjälp av din förstklassiga hästskötare Elin! :D
Jag: Haha, det låt ju som en väldigt trolig idé. Typiskt att jag inte svarade :p
Elin: Varför svarade du inte?
Jag: Jag va ute och hörde inte telefonen
Elin: Haha okej, vad synd
Jag: mm
Sen fortsatte det.. fast med annat prat

HUR HAR DIN DAG VARIT?


1 kommentar:

  1. Men det var typ "dolt nummer" som hade ringt till både mig och linn ! :o de ringde till henne två minuter innan mig.. halv ett på natten !!

    scary !?

    SvaraRadera