tisdag 21 juni 2011

Stallet från 07:30 -> 18:00

Somsagt! Det blev HELDAG i stallet. Det var läger och fick då "jobba" igen! haha^^) <3 Super kul^.^
Småtjejerna har insett att stortjejerna är bra skötare och vill gärna leka häst. Jag är favoriten. haha :) Super mysiga barn^^) men idag skrämde jag, *Namn 1*, *Namn 2*, Namn 3* och *Namn 4* barnen. Vi "spökade" till uppe på höskullen. Tog höbalar till "soffor" och sen hö på golvet. Tog hösnören och stoppade i hö i det, knöt om och satte upp! Såg ut som "människor" som har bleve hängda. Sen gjorde *Namn 4* och *Namn 3* ögon och "munnar" och satte det i höet. Läääääskiigt! haha sen när syrran kom blev det "premiär" haha. alla stog på led utanför och väntade. *Namn 1* haha, det var Linn^^) men iallafall hade ett stoort lager med spökhistorier men ungarna utan 2 tror jag satt kvar efter den första! Dom andra sprang för livet. Haha =) :)) Annars fick jah följa ner och släppa Hugo och Bellis!^^ (smeknamn) För *Barn 1* och Linn fick ta ut dom. Jag hjälpte *´Barn 1* med Hugo och sen fick jag stänga *grinden* eller vad det heter. Haha ingången kanske^^ Imon kanske det inte händer nått speciellt men ska cykla till stallet ändå! Det är typ skönt att cykla till stallet. Men nu ska jag messa lite med min "nya" kompis!
Ha det bra!
Manda<3 =) ;D^^)



                                                                 Gammal bild, har inte orkat lagt in nån ny

1 kommentar:

  1. vem är din nya kompis ? ;) fick du tag på linn igår ? :P

    SvaraRadera