torsdag 30 juni 2011

Jippie!!

Ja, idag vare sista hjälpa till dan på lägret, men ska till stallet imon med. Boxarna och sadlar/träns ska fixas inför sommarstädningen. Men idag hjälpte vii till med pizzorna som blev lunch. och sen hjälpte jag till när barna skulle skritta fram inför hopptävlingen och sen fick jag vara med inne me * i ridhuset när det var dressyr. När alla var klara, fick ponnyerna haha ponnyn (Hugo) och hästrna sadlar o träns på sej igen. Och barna väntande på att få sina hästar. det var nämligen dags att rida hästarna till betet. 2st fick dela på Hugo för det blev en som inte fick rida annars. jag ledde han, men fick inte släppa han men det var OK.. jag tog ett coolt kort på Hugo när alla benen är i luften. Men överför nog bilden imon. Och sen har jah ett videoklipp men det avslöjar ju vart dom är för "tjuvarna" haha :) Får se hur jah gör. Men det var så roligt att se för när dom hade släpt så stod alla o väntade och sen när alla hade komme ut ur hagen och stängt och som på kommando började alla galoppera och bocka. det är det jag har filmat. Det ser hur mysigt som helst!! Sen åkte vi tbx till stallet och då blev det grillning med prisutdelning. jah o syrran tycke att vi skulle få rosett för bästa hjälpare. Haha, men på kvällinga åkte vi hem. Och då kom Igge Igelkott. Men nu är jah dödstrött.
Herrå!
Manda

1 kommentar:

  1. Haha , de verkar som om du jobbar i stallet ? ;D
    haha , när du är ledig någon dag tycker jag att du kan ringa mig ? ;D
    och vet du jag har en bra ide ! :D
    Att vi har ju satt upp våran pool och någon gång när det är riiiktigt varmt kan , du ,jag,linn & julia d typ ha "poolparty" fast för oss fyra !? :D hahah , jäg är hyper om du undear och jag kan inte stava ? D:

    haha , :DD<3

    SvaraRadera