söndag 15 januari 2012

Jag ÄÄÄÄLSKAR söndagar!

Hej bloggen!
Jag älskar verkligen söndagar :D

Vi åker till stallet (hela familjen) runt 08:00 på morronen (om du inte fattade det), börjar med att "busa" med våra små vänner Stina o Lea :D Sen mockar vi o fixar våra ponnizzar :] Idag va Penotti, Lisa, Hugo o Etna inne .. men vänta nu.. vem är Etna? =D o.0 jo, hon som har Trolleri i stallet äger oxå en liten liten shettis (faktiskt jätte stor för att vara en shettis) hon hade mega päls och jätte lång pannlugg, i somras va ju Jag o Lea o kollade på henne, för Lisa betäcktes ju då o då skulle Lea ha henne under sommaren , men så blev det inte :D men nu kom Etna iallafall till stallet och hon är hur fin som helst :D :] *kär* hihi, men först red Sandra etna (Etna är inte så inriden, 7år), Stina - lisa, Lea-Hugo o Carro Penotti, det som är så roligt med söndagar att vi tränar , men ändå har skojj :)) Men vi hade ett hinder på långsidan och ett på volten, som vi brukar ;) men jag hade ingen häst, men jag ledde runt Lea. Sen fick jag hoppa upp på Hugo, och då hoppade vi, först ca: 4-5 ggr på ett 40-50 räcke på långsidan, sen 3 perfekta språng på volten, ca 55-60cm och sen höjjde vi för ett sista språng på långsidan ca: 60-70cm, ingen tvekan utan fint språng där med :D Sen in i stallet o fixa ponnyerna :)) Sen släppte vi ut alla i hagen, mockade klart mm. sen åkte vi hem o käkade sen kom vi tillbaka, gick till L-skogen och byggde på kojjan, ska se om jag kan lägga in lite bilder :D sen gick vi tillbaka och fikade, sen fixade vi inför natten o åkte hem runt 18:00 , sähär är en vanlig söndag för mej (i nu läget, när jag inte tävlar.) Sen när jag kom hem,  dusch och sen kvällsmat framför tv:n :D ,, det är ju PONNY AKUTEN  :D hihi, så  då blir man fast framför tv:n i 30 minuten .. :D

Men nu ska jag överföra bilder, bilderna kommer imon.. om jag hinner blogga :/ .. ;)


Ha d bäst!! :D

// Amandaa


Äntligen lite snö på backen

:D

~~

1 kommentar: