lördag 3 december 2011

Sorry D:

Hej bloggen! :D
Det har hänt mke på siståne.. (stavning??) aja, men i onsdags sadlade jag Pennan och upptäckte att han vad trött och stod konstigt. Jag och mamma gick till ridhuset och han haltade jätte mke (blev skodd på måndagen) så jag gick in med honom, Carro fick rida Pippi istället :[ men hon var ganska nöjd efter ridningen ändå :] men jag sadlade av honom, satte på han täcket sen gick vi ut till spolspilltan och "kylde" benen.. sen tog vi febern och han vilade i spilltan, han låg ner. På torsdagen var han bättre och plananerade dressyr träning. Men sen på fredagen kunde han inte gå. Då ringde vi hovslagaren, han drog av skorna och då blev det "jodopax" eller vad det hette på bomull under/på hoven med bandage och silver tejp över som en liten toffel. Sen fick Kyra flytta över till spilltan och Penotti till boxen. Vi flyttade över teckena och allt (: istället för havre i skopa fick han 3 burkar med knäckebröd och morötter i istället :) Så det får han iställlet! :)) men han får hö . . . han hade ingen feber direkt men han "stöpplar" fram och när jag gick på gången till boxen och "knäböjjde" för att det gjorde så ont. Men vi red Lisa i L-skogen och hoppade stockarna. Det gick jätte bra! :D Hon hoppade stort och fint  ♥

Lördag:
Idag blev det stallet på morronen efter frukost, gjorde iordning morgonburken inför söndag. Sen blev det lite borsta-borsta och lite sånt, åkte hem och åt mat. Netta kom ner oxå så mamma o hon åkte till stallet med mej, och sen gick el. åkte dom till ålderdommshemmet och hälsade på G-mormor. Jag mockade hos Penotti och när jag just skulle börja borsta och ge han massage kommer Linda och säger att det är en liten chey som ville att jag skulle leda hne (hon red Brandy) för att jag va hennes idool x) Hon var jätte sööt (:  ♥
Klockan halv fyra kom Klara för att hon hade privatlektion för mamma. Så hon hade Hugo så jag fixade han och upp henne , så att dom kunde börja (: jag va då med Sandra och Natta. Vi pratade och skrattade om Lucia. Sen va jag med när Klaras kompis Lovisa borstade Penotti (: Jag bjuder på lite bilder imon om jag hinner. Men för att hålla koll på om han dricker så gav va han vattenhink så vi åkte ner till "sadelmakeriet" och köpte en krok och en hink. Carro kollade på grimmor och jag kollade på HV-polo´s gummistövlar för våren, sommaren och hösten. Det är dom små som finns i rosa, blå och brun med snörning (:

Imon.. ska jag träna med Hugo för Lotta och Carro ska rida Lisa sen efter åker vi till stan och köper julklappar. Ska köpa till syrran och till min ponny (:

...Kram! :D
// Amanda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar