fredag 23 december 2011

                                               Hej! 
Här kommer ett littet blogginlägg<33


                       Hejsan igen bloggen<3


        Nu är jag tillbaka igen:) Nu tänkte jag berätta lite om dom senaste veckorna...
      V. 49:  Måndag, tisdag,onsdag, bah vanliga skoldagar. men sen blev det torsdag och då skulle vi i 5-6an va typ servitriser(stvaning?) och servera dom andra eleverna med mat,dryck och sånt. först blev det grillad kyckling med potatisklyftor m sås och sånt då. när det var klart blev det fruktsallad med en sån sandwichglass<3 det gick väldigt bra och det var uppskattade:D sen därefter var det att åka till stallet direkt efter skolan<3  Där red jag lektion på Poker, det var Western ridning så vi fick bara rida med en hand. vi typ rygga(gå bakåt) och styra genom trånga utrymmen och göra en framdelsvändning i en "fyrkant" av bommar. Det var ganska lätt och Poker var jätteduktig på framdelsvändningen:D  Sen på Fredagen blev det inget specciellt, Chill och kolla på Idolfinlal:) jaaaa!!!! Amanda Fondell VANN!!!:D  och på lördagen blev det upp tidit för skulle på kanintävling, så det blev att packa alla grejjer+ kaninen<3 sen att Hämta upp Amanda som skulle med och kolla på:) Jag skulle tävla 2 gånger, första gången gick det inte så bra... Han rev 6/8 hinder och vi kom sist:( men sen så förbättrade han sejj i andra och fick bah 2 fel!! så det blev en 18/28 typ!!  sen blev det till macken och handla körv och Godis<33:D  Åjdå nu blev det fel orning men aja, kanintävlingen var förra veckan och meed Poker var för 2 veckor sen man ajja;) i söndags var det Luciatåg  med skolan, och gissa vem som va Lucia............Jo JAG! det var litte pirrigt att ha levande ljus i håret men det gick bra:)  Nu kanske jag kan berätta lite om ridningen i Torsdags:) jo jag hade Lilla Pippi (PippiLotta) och vi tränade på större & Mindre volt, det gick bra och hon ställde fint:)  men Imon blir det tävling med Brandy och Kanske Loppan <33


                            Byebye Bloggen :)

Hej bloggen! :D
Ovan har ni mailet från Cicci, hoppas hon kan börja blogga på riktigt snart  :P Så kan hon skriva om dagen, inte om 100 veckor bak i tiden :P Aja, men idag har jag städat lite och så. Imon är det julafton och det känns verkligen as skönt! :D
Men senare ska jag till stallet innan det blir det burger king  o käka mat ! :D Ska rida Penotti , tror det blir lite lätt dressyr bara nu i början ! :D

ja, det blir nog lite mer bloggning sen ikväll.
Kram :D <3

Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar