måndag 13 februari 2012

Så...

Då var man hemma igen då! :D

Tänkte först skriva lite om V.6 o sen om dagen ;) Låter det som en bra idé ? :)

V.5 Söndag:
Packar ner det sista, in med allt i bilen o sen målar jag naglarna. Runt 12 åker vi o det blir lunch på ett "gatukök" i K-stad först o sen åker vi, på vägen stannar vi för att slå följer med Anette o Göran som har hämtat Emma i K-stad. Sen åker vi! :D Det märks att vi snart är i fjällen för destu längre vi åkte , mer snö blev det! :D TOPPEN!! Tänkte jag, då man man "leka" i snön o allt :D ! Väl vid stugan plockade vi upp, ställde in alla saker, fixade rummen (valde rum) mm. sen blev det kvällsmat med Ponnyakuten o sen lite prat o sen blev det bara "sängen" för oss o vi somnade... jag vaknade med hosta o så, men annars va det en OK natt.

V.6 Måndag
Vaknar runt halv 9 o går ner, gör iordning mej o det blir frukost. Efter frukost blir det Monopol med Emma o syrran o det går bra för mej xD :D Sen annars blåste det som attan, så vi åker ner till Sälen o shoppar lite (köpte en drake, vill ni se bild? och sen en huvtröja som det står Sälen på) o sen åker vi hem, äter mat, myser o allmänt har det gött :) Oj, ska inte glömma hade typ 1.5 timmar läxläsning med ;)

Tisdag:
Idag var det mke bättre väder så det blir ICE-kart nere i Sälen, jag åkte inte, utan fotade bara ;) Lägger upp lite bilder senare .. Det blev lite skidor med, fast eftersom jag var sjuk så blev det lungt o inte så långt :c

Onsdag:
Idag var det äntligen dags för en skooter-tur! :D ♥♥ Åkte i en släde efter först med Emma, så åkte Carro bakom *han* på skootern, sen åkte Emma bakom o då satt jag bak med Carro o sen hamnade vi på myren, då åkte vi själva *med pappa bakom* o så blev det korvgrillning o coca cola paus :D Sen åkte jag bakom på skootern o det va kul inne i terrängen :D I ibilen har jag fått underliga prickar, de smörjs in o det blev god mat o läxläsning i stugan sen. Vaknar sedan på nattten att benen, armarna o fötterna kliar JÄTTE MKE :c

Torsdag:
På morgonen hade jag massor med prickar i ansiktet o händerna, de gick inte bort o blev bara mer o mer, dom kliade också!! Smörjde in mej med "Mini-derm" smörja o det funkade lite-lite...
På förmiddan annars åkte nåra av oss till Norge o shoppar! :D Familjen köpte 7 påsar med "pomfritt-chips" lovar att det kommer bild ;) Sen annars blev det 2 T-shirtar ,blev inte så mke  eftersom det är så dyrt. Men hemma sen blev det äventyrsbad nere i Stöten :D Det var kallt i vattnet , men skönt med bubbelpool :D♥ Väl hemma duschade jag o då kom mamma in med tvätt o då hade jag massor med prickar i ansiktet, ryggen, magen, hårbotten, öronen, axlarna, armhålorna mm. Öronen hade svullnat o ansiktet hade också gjort det D: Mamma tar kort i skickar till en kompis som har jobbat med hud o hon visste inte vad det var, rädd som jag är smörjs allt in o jag tar tempen (ingen feber) o sen ringer mamma till läkaren i nere i Sälen o vi åker på en bums dit (klockan är då 19:00) väl där blir det väntetid fram till runt 21:00 o då är ALLT BORTA!!!! men jag får tabletter o sen hemma igen kom dom tillbaka.. blev mat o sen soooova....

Fredag:
Idag blev det inomhus hela dagen lång, med läxläsning, trötta ögon mm. Men hade bara lite prickar på händerna o sen lite på fötterna :D Men de kliar inte o det känns bra, men det blev ingen bubbelbad i stugan ... men det fick gå bra ändå.. badade där iallafall typ 2-3 ggr ;)
När jag fick lite energi städade jag o fixade inför imon o sen blev det mat o sen Tv, sen soooovaaa...

Lördag:
Idag blev det städa stugan, plocka ihop allt o bara fixa allt! Lämna tillbaka nyckeln mm. Nere där man lämnar tillbaka nyckeln köpte jag en mössa som jag ska ha tex. när jag ska göra något ute o åka skidor :D !! Sen åkte vi till ett ställe o fikade o sen hem! :D Blev att packa upp allt o sen BK-mat o sen MELODIFESTIVALEN ... :D ♥

Idag:
Blev en vanlig skoldag, mäktes att jag inte hade varit där på ett tag men kommer att snart ikapp..

Kram

Amanda♥

1 kommentar: