onsdag 4 maj 2011

Ridlektion 4/5

Jag red Hugo, vi hoppade ute.. det var klockan och en annan övning. När vi hoppade klockan gick det bra. Men sen "orkade" Hugo inte mer så han stannade. Jag var nt berädd så jag hamnade på halsen. Sen upptäckte jag att jah hade tappat stigbyglarna ;o Men jag sa liksom: Jag måste sitta av från halsen. Hugo ä så snäll att han står stilla ;) Men jag hoppade av från halsen och sen upp igen. Sen hoppade jag igen. Men efter det blev han lite feg och vågade inte lika bra. Men ett Super fick jag ;) Sen på den andra övningen var det ca:80cm eftersom Hugo är B-ponny sänkte hon och det blev ca: 50-60 nåntning. På grinden blev det grinden med ett bom över. Hoppade galant med lite tjat i början eftersom jag var lite "ur fokus". Men det gick bra och när han lyssnade på mej gick det ännu bättre xD När jag var klar gjorde jag Hugo klar och sen åkte hem. Blev godkänd på Grönt Kort kursen så nu är det bara att tävla hah ;)
Julia som följde med hem red Kyra.. hon busade lite på hindren men annars GOOD. Linn red Brandy. ;D
Mandizz

                                                            Ja´ det är ju Hugo <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar