lördag 7 maj 2011

Heldag stallet

Vakande och sen åkte till stallet. Halv 9 var de frukost där så åt smörgås och drack mjölk ;) idag var de fixar dag i stallet. Jag och några mer krattade löv under handikapprampen. Sen gjorde vi inget mer. Jag och Lea gick runt och sen sprang Carro o Stina bort och då blev hon lessen, borstade Lisa och sen sadlade henne och sen var hon glad igen. Sen efter lunchen som blev spaghetti m. köttfärssås, åkte jag och några mer (nämner inga namn) hem till Sandra (hon var med) för Lea skulle kolla på hennes shettis som Sandra hade =) Den var skiiiiiiit sööööööööt <3 De hade en kraftig och tjock Nordsvensk. skiiiiit fin den med. Om jag hade haft ridhjälmen med hade jag rede den :) men Tess red honom och jag hade tydligen fått låna den hjälmen hon hade fått låna, men Tess skulle ha honom hemma hos henne så jag skulle få rida. På deras gård hade de massor med djur bl.a fåglar, fiskar, hästar, katter, hund, kaniner vi såg en räv oxå ;D det fanns många öde hus på vägen dit men det var en som ägde dem. Men inte gjorde nått med dem. I ett hus var det en typ docka med traskläder och stirrande ögon.. HEMSKT!! han var jätte äckliig så vi fortsatte att åka. Sandra berättade att när hon var litten vågade hon inte gå förbi det huset. På hemvägen åt vi mat från MAX och det var jätte gott med mat. Sen varre stallet igen, fast då var allt klart.. (det kan aldrig bli helt klart) men för dagan ;) sen åkte vi hem.. så nu sitter jag med ett Cola glas och ska snart grilla och sen TV och annat Lördagsmys..
Ha de bra!
Kramizz
Mandiizzz<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar